Hoe maak je als docent jouw cursus aansprekend, houd je cursisten bij de les, daag je ze uit tot kritische vragen en zorg je voor voldoende interactie? Dat leer je zelf in deze cursus.
Naast inhoudelijke kennis is de wijze waarop je deze kennis overbrengt heel belangrijk. Veel van onze docenten behoren wat betreft kennis en expertise tot de top in hun vakgebied. Echter, voor veel experts zijn leermiddelen en didactiek nog onbekend terrein.
Deze cursus helpt je jouw didactische vaardigheden te verbeteren, zodat de essentie van je boodschap nog beter overkomt bij de deelnemers.
Na deze training:
Elke deelnemer krijgt - indien gewenst - didactische / onderwijskundige / communicatieve feedback op een product dat wordt gebruikt tijdens een eigen cursus (bijvoorbeeld opname, powerpoint of studiegids van een cursusdeel).
Daarnaast moeten de deelnemers een intakeformulier invullen. De uitkomsten hiervan worden gebruikt als input voor de cursus.
Bedoeld voor
Je bent werkzaam in de advieswereld, het technisch bedrijfsleven of als onderzoeker aan een academische instelling. Daarnaast geef je (regelmatig) presentaties en/of (delen van) cursussen, maar bent niet opgeleid tot docent. Deze cursus is uitermate geschikt als je je kunt vinden in een van onderstaande punten:
Ben je PAOTM-docent?
Dan kun je de cursus gratis volgen. Geef bij je inschrijving aan dat je PAOTM-docent bent door dit in te vullen in het opmerkingen veld.
Interesse in een aanpalende cursus? Bekijk dan de cursussen Invloed zonder macht, Presenteren met impact, Leidinggeven aan ingenieurs, of Persoonlijk leiderschap.
Cursusleider(s): | Mevr. M.L.V. de Waal MSc MA (Volans) |
Cursusdata: | 21 juni 2023 (vol) |
Locatie: | Westcord hotel Delft |
Prijs: |
€ 695,00 excl. btw
Gratis voor PAOTM docenten |
Roosterinformatie: | van 13.30 tot 20.30 uur |
“Crash-course in het adresseren van reële situaties in voorbereiding en uitvoering van volwassenonderwijs.”Martijn Veltkamp (Fibercore Europe)
“Veel interactie, laagdrempelig, erg prettig, goede bruikbare handvatten.”Rens van Twisk (Van Twisk Projectmanagement)
“Ik kan deze cursus zeker aanbevelen als je wilt weten hoe je mensen kunt enthousiasmeren en actief bij een les betrekken. Alle tips en voorbeelden hebben mij zeker geholpen.”Dhr. Ir. D.R. Mastbergen (Deltares)
“Het programma was wat mij betreft wat kort, maar ik ben zeker heel anders naar mijn eigen presentaties en die van anderen gaan kijken. En zelfs heel ervaren docenten bleken nog iets te kunnen leren door naar elkaar te kijken!”Dhr. Ing. R.C.J. Schijf (Schijf-WVB BV Ingenieursbureau)
“Als technisch specialist heb je de neiging om vooral te zenden. Maar lesgeven is iets anders dan een presentatie geven. In deze cursus heb ik werkvormen geleerd om mijn gehoor actief te betrekken bij de stof om zo het leereffect en de impact te verhogen.”Dhr. Ing. R.G. van Workum (Ruud van Workum Stedelijke Ontwikkeling bv)
“Ontzettend waardevol. Het heeft me het vertrouwen gegeven om een training goed en volledig te kunnen ontwerpen en geven.”Boris Pulskens (Twynstra Gudde)
“Echt heel goed. Zelfs mensen die vaker trainingen geven leren iets nieuws. Daarnaast heeft Maya veel tijd en energie gestoken om de training op maat voor deze groep te maken afhankelijk van de intakeformulieren die ze gehad heeft. Complimenten!”Anna Oostveen (Twynstra Gudde)
“Helder, waardevol en meer dan alleen toe te passen op trainingen en cursussen.”Cors van den Heuvel (Veiligheid in de praktijk)
“Leuk om te doen en zeer waardevol voor het verbeteren van mijn vaardigheden als docent.”Pieter Bas van Luipen (Peutz BV)
“Heel fijn om didactiek met nieuwe tips en trucs te leren. Ga Di-model gelijk gebruiken.”Richard Ruijtenbeek (RRR-advice)